Izrada sajta: Miloš Spasić.
Hosting: eRadionica.
Srbija će ove godine prvi put u istoriji imati predstavnika u Svetskom šampionatu turing automobila. Dušan Borković, najmlađi osvajač Dijamantske kacige u istoriji srpskog automobilizma okušaće se među elitom, posle dve neverovatne sezone u kojima je vozio u potpuno različitim šampionatu i izazvao oduševljenje navijače, a strepnju rivala. Svetski šampionat turing automobila najjače je takmičenje na svetu na kružnim stazama, kada se izuzmu takmičenja jednoseda, prvenstveno Formula 1.
Uz to takmičenje u samom vrhu je i šampionat nemačkih turing automobila (DTM), ali činjenica da će u Svetskom šampionatu ove godine voziti devetostruki svetski reli šampion Sebastijan Leb donela mu je novu dozu uzbuđenja, kako za navijače, tako i vozače. Leb je bez sumnje jedan od najboljih vozača u istoriji auto-moto sporta, možda čak i najbolji, ali će se naći na novom terenu. Međutim, pošto mu je prošla sezona bila prelazna, uspeo je da nakupi kilometre na krugu kroz GT seriju i Porše Superkup i koliko-toliko spreman dočeka ulazak Citroena u Svetski šampionat turing automobila. Ne treba posebno pominjati da je upravo on glavni razlog ulaska francuskog proizvođača u šampionat, a sama činjenica da mu je timski kolega Ivan Miler, dovoljno govori koliko je ozbiljan pristup imao Citroen.
Miler je bez sumnje jedan od najboljih vozača u istoriji šampionata, sa četiri titule, i prošlogodišnji šampion. Titule je osvajao sa Seatom i Ševroletom kao vozač fabričkog tima, da bi prošle sezone osvojio naslov prvaka kao član privatnog tima RML, ali za volanom modela Ševrolet Kruz. Zbog svega toga Leb ima najboljeg mogućeg učitelja i početak nove sezone će dočekati spreman, ali, ipak, ne treba očekivati od njega odmah najviši stepenik pobedničkog postolja.
Sa Lebom i Milerom se lista kandidata za vrh ne završava, već tek počinje. Uz Citroen, svoje fabričke timove ove sezone imaće Honda i Lada, a obe imaju u svojim redovima bivše šampione. Honda Gabrijelea Tarkvinija, a Lada Roberta Hafa. Tarkvini je bio šampion sa Seatom 2009. godine, ali od tada osim nekoliko pobeda nije uspeo da uradi nešto ozbiljnije. Njegov timski kolega biće Tijago Monteiro, koji je mnogima poznat po tome što je vozio u Formuli 1, i došao do jedinog podijuma u karijeri na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država, na kojoj su učestvovala samo šestorica vozača.
Haf je, uz Milera, definitivno najveći kandidat za titulu. Njih dvojica su ranije vozili zajedno u Ševroletu i ljubiteljima auto-moto sporta su poslednjih godina pružili veliki broj sjajnih borbi na stazi. Haf prošle godine nije uspeo da odbrani titulu, ali je Francuzu pružio dostojan otpor, a o tome o kakvom je vozaču reč možda najbolje govori činjenica da je šest puta pobedio u Makau, najtežoj stazi na svetu kojom se tradicionalno završava Svetski turing šampionat. Hafu će se u Ladi pridružiti relativno nepoznati Mihail Kozlovskij i Džejms Tompson, a mnogo se očekuje i od Norberta Mihelica, koji vozi za privatni mađarski tim, ali ima podršku Honde.
Lista vozača koji će učestvovati ove godine u Svetskom turing šampionatu još nije zaključena, a s obzirom da sezona počinje tek 6. aprila, niko još uvek ne otkriva sve planove. Svakako je da će konkurencija Borkoviću u njegovoj prvoj sezoni u najjačem šampionatu na svetu biti velika, ali je on već pokazao da može da se nosi sa velikim očekivanjima i zablista. Zbog toga je sigurno da će se u duelima sa Lebom, Milerom, Tarkvinijem i ostalima pokazati u pravom svetlu i ostvariti još mnogo istorijskih rezultat.
© 2006–2024 Poluvreme.rs sva prava zadržana. Uslovi korišćenja portala.